Peticija za reguliranje obveza koncesionara na pomorskom dobru
Kontaktirajte pokretača peticije
Ova tema rasprave je automatski kreirana od peticije Peticija za reguliranje obveza koncesionara na pomorskom dobru.
Gost |
#262013-02-06 15:04Koncesionar iznajmljuje vez, a ne okolni akvatorij. Vez mora biti siguran jer bi u protivnom koncesionar bio odgovoran za nastalu štetu. |
Al |
#272013-02-06 18:31Pitanje za gospodina koji se potpisao kao Koncesionar, ali i za zakonodavca: da li ste za sidrište kojim upravljate od lokalne samouprave dobili koncesiju, ili koncesijsko odobrenje? Da li je u dokumentu kojim ste dobili sidrište na upravljanje navedeno koje su Vaše obveze u smislu zaštite okoliša, reda na sidrištu, sigurnosti plovidbe? Da li je od Vas tražen plan rasporeda sidrenih blokova, veličine lanca i sidrenih plutača, uz proračun silana planirano najveće opterećenje? Da li je s bilo koje strane uključena izjava koja određuje odgovornost davatelja koncesije ili koncesijskog odobrenja i nositelja prava temeljem iste u smislu moguće štete po okoliš i sigurnost plovidbe (tu spada odlaganje smeća, ispuštanje fekalnih voda, ulja i goriva, šteta nastala po neispravnosti sidrene opreme pružatelja usluge i slično)? Postoji li obveza održavanja reda na sidrištu u smislu "kućnog reda" - nema buke iza XX sati pa do izlaska sunca, provođenje zabrane glisiranja... Neka se nitko ne nađe uvrijeđen, pitam zato što želim razumjeti i probleme i trenutne obveze koncesionara prema sadašnjem stanju regulative i načina njezinog provođenja. |
Gost |
#282013-02-06 18:35Poznata Hrvatska gostoljubivost se odavno mjeri isključivo količinom novca koju stranac može iskrcati u Hrvatski džep. Ovo je samo formalizacija provicijske samodopadnosti koja vodi u primitivnije društvo (čak i od ovog kojeg sad imamo). |
Gost |
#292013-02-06 22:33Kao i uvijek kad se donose novi zakoni oni su nedorečeni,uopčeni i nedefinirani.Stiče se dojam da se uvijek nekome pogoduje na štetu svih.Ionako se nautičare gleda kao luksuznu robu koju treba što više "oderat" |
Gost |
#302013-02-07 08:58Kakve su sankcije za sidrenje unutar 300 m od područja pod koncesijom i tko provodi sankcije? Koncesionar ili policija ili kapetanija? |
Gost |
#31 Re:2013-02-07 12:51Ograničenja koja stvaraju ovakvi propisi umanjuju ili sasvim uništavaju atraktivnost Hrvatske obale za nautičare. Ono što daje atraktivnost naše obale su prekrasne uvale a ne marine i luke. Podilaženje koncesinarima dovodi do toga da sva dobra sidrišta više nisu dostupna brodovima a dobre plaže kupačima. |
Gost |
#322013-02-07 13:02Treba naglasiti i vaznost za domace male nauticare (treci odlomak, zadnja recenica). Mozda u nekom drugom tekstu. |
Gost |
#332013-02-07 16:20ovo je samo način na koji nas koncesionari i država žele prisiliti da više ne možemo biti nautičari, nego robovi kapitalu |
Gost |
#342013-02-07 16:59Jadranska obala ima konačnu veličinu, pa se uz nju može primiti konačan broj turista. Ovim postupcima gubimo obalu, pa ćemo skupa sa stranim turistima otić jedrit u Grčku i Albaniju. Da li je to NOVA strategija? |
Bodul |
#352013-02-07 17:18Uzasnut idejama nasih zakonodavaca, naprosto sam se morao oglasiti. Unaprijed se ispricavam zbog duljine teksta. Koncesionar dobiva kroz koncesiju pravo da koristi odredjeni akvatorij za privrednu djelatnost. Smisao svake privredne djelatnosti je da proizvodi neka dobra i/ili usluge i prodaje ih zainteresiranim kupcima. U ovom slucaju dobro ili usluga jest bova sa sidrenim blokom na koju cu zavezati svoj brod i to je usluga koju sam voljan platiti. Prihvacam da je u podrucju pod koncesijom zabranjeno sidrenje svojim vlastitim sidrom, ali mi je posve neprihvatljivo da se takvo sidrenje moze naplatiti, stavise izrijekom se navodi kao usluga(??). U analogiji, neko tko ima koncesiju za vadjenje ugljena, vadi ugljen i prodaje taj ugljen. On ne naplacuje koncesiju nego ugljen. Jasno je da nitko drugi nema pravo vaditi taj ugljen, pa cak niti biti u podrucju ugljenokopa. Dakle bilo bi razumljivo da koncesionar naplacuje dobro/uslugu a ne koncesiju. U ovom specificnom slucaju osjecam da bi nesmetani prolaz kroz podrucje pod koncesijom trebao i dalje ostati nesmetan, uz standardnu odgovornost zbog moguceg dodira/sudara. Iz gore recenog odmah izlazi da koncesionar ne moze imati nikakvih prava izvan podrucja obuhvacenog koncesijom. Stavise, pitam se kako se moze ogranicavati pravo na opce pomorsko dobro - osim koncesijom? U svakom slucaju ponasanje u podrucju izvan koncesije treba biti odredjeno tako da brodovi koji u njemu sidre koristeci svoje sidro ne ugrozavaju brodove na bovama. Smisleno bi bilo reci da brod na vlastitom sidru ne smije niti u jednom trenutku uci u podrucje pod koncesijom, a na drugoj strani, koncesionar se treba pobrinuti da brodovi na bovama niti u jednom trenutku ne izadju izvan podrucja pod koncesijom. To podrazumijeva da podrucje pod koncesijom bude jasno oznaceno plutacama i, po potrebi, oznakma na kopnu, tako da svatko jednim pogledom moze ustanoviti da li zasao u 'krivo' podrucje. Stanje na terenu ovisi o mnogim cimbenicima (vrijeme, iskustvo kapetana, guzva u uvali, ...), ali problem se ne moze rjesavati tako da se u krugu od 300 (ili koliko god metara) nekom nesto brani. Svatko je odgovoran za sebe i u krajnjem slucaju ce odgovarati na sudu. Nadalje, ne vidim niti jedan razlog da se malim bodulskim brodovima koji gaze metar ili manje i vezuju se na metar, dva od kraja, brani pristup obali i vezivanje za obalu, osim ako i sama obala nije pod koncesijom. Naravno i dalje vrijedi gore predlozeni princip 'neulazenja'. Sve u svemu postojeci prijedlog je krajnje neobican. Nejasno je samo da li je proizvod posvemasnjeg neznanja ili posvemasnjeg pogodovanja? |
Gost |
#362013-02-07 18:02već sam doživio da me preko megafona iz jedne vale kraj Starog grada tjera sa sidrišta kao da sam neki lopov Igor Petrović |
Gost |
#372013-02-07 21:41Ne razumijem zašto se koncesionaru neda područje i to on koristi, već ako dobije 1000m2 on automatski dobiva najmanje dvostruko veću površinu. To je totalna nelogičnost. I sve ostalo što sam pročitao u komentarima nema svrhe. Ispada da se borimo protiv zakona koji je donesen da bi 100 koncesionara dobilo ne samo koncesijsko područnje već cijelu valu sa obalom, jer što da ja radim kad se vežem i tih 300 metara pa probam tenderom na kraj. Neznam dali ću izaći na kraj sa koncesionarom prije stvarnog izlaska na kraj. Ali definitivno budem nosio kameru i snimio razgovor prvom prilikom, stavio na jubitu i poslao vladi na sve javne adrese. Ovo stvarno nije normalno. More je javno, ako ovo prođe, onda garant stavljam rampu na cestu koja je na moje ime, pa da vidimo kako će reagirati iz vlasti |
Gost |
#392013-02-08 09:08Upravo je nevjerojatno do kuda seže ljudska glupost. Već smo svi 'siti' nebuloznih zakona, i 'reketa' koji ,isti ti zakoni 'proizvode'. |
Gost |
#402013-02-08 10:23Također, tražim od mjerodavnih službi da uklone sve bespravno postavljene bove koje se bez dozvole iznajmljuju nautičarima, te da se vlasnici koji ne plaćaju porez kazne. |
Gost |
#412013-02-08 11:13Uredba o zabrani sidrenja na udaljenosti 300 m od koncesioniranog područja, katastrofalno je loša uredba koja ne samo da krši sve svjetske pomorske običaje nego i opasno ugrožava sigurnost na moru. Niti privez u marinama niti sidrenje na koncesijskim bovama nisu zakonom propisane kao obavezne, no ovom uredbom se treća mogućnost - sidrenje na vlastitom sidru de facto zabranjuje. To je flagrantno kršenje prava na moru, što ne postoji nigdje u svijetu. Sloboda sidrenja jedno je od osnovnih prava na moru, kao i sloboda plovidbe. Ovu odredbu treba odmah povući jer je štetna i opasna, a uz to će vrlo loše odjeknuti među našim inozemnim gostima - nautičarima, koji plove i po drugim morima (grčkim, turskim) gdje takvih suludih zabrana nema i gdje vlada pozitivan odnos prema nautičarima i njihovim potrebama. A slobodno sidrenje je OSNOVNA NAUTIČKA POTREBA. |
Gost |
#422013-02-08 11:48U praksi to izgleda ovako: - kad se vežete na jednu bovu stalno morate stražariti i postavljati bokobrane na razne čoškove jer se brodovi sudaraju (veća zarada) - kod malo jačeg mora, blokovi se pomiču (boli njih briga o sigurnosnim propisima) Najbolje da ukinu i sidra, pa svako ko ima sidro nek plati kaznu. |
Gost |
#432013-02-08 12:02OVO JE JOŠ JEDAN U NIZU DOKAZA DA GOSPODA U INSTITUCIJAMA NAŠE DRŽAVE KOJE SE BAVE OVOM TEMETIKOM NE ZASLUŽUJU SVOJE PLAČE, DAPAČE TREBALO BI ISPITATI ZAŠTO ONI TO RADE NA OVAJ NAČIN?! NEZNANJE, GLUPOST, NEBRIGA ILI MOŽDA NEŠTO DRUGO? EVO NEŠTO JOŠ OPASNIJE ŠTO NAM SPREMAJU. IZGRADNJA NOVIH 15000 VEZOVA NA ODAVNO PLOVILIMA PRENAPUČENOJ OBALI JE ZASIGURNO SMRTNI UDARAC NAUTIČKOM TURIZMU NA NAŠEM JADRANSKOM MORU! KAKO ZARADITI NOVCE A NE UNIŠTITI OVO MALO ŠTO JOŠ NISMO VRLO JE JEDNOSTAVNO JA IMAM ODGOVOR SLOBODNO ME KONTAKTIRAJTE. NE, NE RADI SE O NIKAKVOM ČUDU VEČ SAMO O DRUGČIJEM NAČINU RAZMIŠLJANJA I DRUGČIJEM ISKUSTVU U PROTEKLIH 4O GODINA. KAKVA SRAMOTA. |
Gost |
#44 Re:2013-02-08 13:10da , majstor u Zavali je prisvojio cijelu valu, iako mu je zona koncesije minimalna. i mena je tjerao megafonom, pretio macolom, a kad sam o tome obavijestio lučku kapetaniju i pomorsku policiju odgovor je bio da nemaju vremena, i plovilo na raspolaganju. |
Gost |
#472013-02-08 14:30Koncesija na bove!? Bez ikakve odgovornosti koncesionara!? U svijetu koncesija (-harač) u takvom smislu uopče ne postoji! Susak. koncesionar tjera brodice: http://www.youtube.com/watch?v=lc6JpCVHhmc Nikola S. |
Gost |
#48 Re:2013-02-08 15:14Nitko se neće sidriti između bova. Vidi se da nikada niste bili na moru, ne poznajete obićaje lokalnog stanovništva koje u pravilu ima male brodice i sidri se uz obalu van koncesiskog pojasa. Naravno tu nikome ne smetaju ni koncesionaru niti plovidbi. Sada po novom zakonu to više nije moguće, u pravilu koncesionar je dobio koncesiju na cijelu uvalu, a neće je plačati. Ovo je sramotno i ugrožava stoljetna prava lokalnog stanovništva. Oćito je zakon pisao netko tko nikada nije plovio svojom malom brodicom po našim škojima i zavlaćio se u najdublje dijelove naših uvala kada ga je uhvatilo loše vrijeme ili se poželio odmoriti od ranojutarnjeg ribolova. Gospodo moja ovo vodi zabrani pristupa svakoj uvali na koju je netko bacio oko. Naš mali čovik nema novaca da se veže na bovu ili da plaća skupe vezarine na ljetnoj điti. A i da ima novaca većina ne želi tako đitavati jer to nije u krvi našeg čovika. More i planina su jedina mjesta gdje je čovjek doista slobodan. Uskoro ni toga više nećemo imati, sve će se komercijalizirati i onda više nećemo imati gdje vezati našu tradicionalnu malu barku. Zato u slučaju izglasavanja ovoga zakona dižem svoj glas i pozivam vas na građanski neposluh. Nećemo smetati koncesionaru u njegovim granicama, ali ni oni nas neće sprijećiti da nastavimo živjeti po našu.
|
Gost |
#492013-02-08 20:04Ministarstvo treba javno objaviti grafičke prikaze granica koncesija, te iste ažurirati. Koncesionari u pravilu naplaćuju i van koncesijskih granica. |
Gost |
#502013-02-08 20:14Slogan hrvatskog nautičkog turizma: Samo nam pošaljite novac i letujte drugdje! Gregor |
|
Protiv postavljanja ugostiteljskog objekta na pomorskom dobru / plaži u Zablaću (Šibenik)
REZOLUCIJA O GENOCIDU NAD CRNOGORCIMA - CRNOGORSKA EVROPSKA PARTIJA
Postoji li nešto što želite promijeniti?
Promjena se ne događa šutnjom. Autor ove peticije suprotstavio se i angažirao. Hoćete li i vi učiniti jednako? Započnite društveni pokret kreirajući peticiju.
Započnite vlastitu peticijuDruge peticije koje bi vas mogle zanimati!
Recimo NE uvođenju poreza na nekretnine i povećanju paušalnog poreza na dohodak!
3648 Napravljena: 2024-10-08
Peticija protiv zabrane apartmana u zgradama – za slobodu privatnog vlasništva!
4588 Napravljena: 2024-09-02
PETICIJA PROTIV -: · POSTAVLJANJE VJETROELEKTRANA · IZGRADNJE FOTONAPONSKE ELEKTRANE · SKLADIŠENJA SOLARNE ENERGIJE na području sela BAJAGIĆ-OBROVAC SINJSKI
635 Napravljena: 2024-12-09
UJEDINJENI ZA BUDUĆNOST I OPSTANAK SELA OPĆINE MUĆ
483 Napravljena: 2024-11-21
PETICIJA PROTIV IZGRADNJE RECIKLAŽNOG DVORIŠTA GRAĐEVINSKOG OTPADA - ĆUNSKI
456 Napravljena: 2024-12-07
PRIZNANJE SPREČENOG STOLICA BENEDIKTA XVI. I SAZIVANJE KONKLAVE
17756 Napravljena: 2023-10-23
NE VJETROELEKTRANI "BRADARIĆA KOSA"
1186 Napravljena: 2024-11-15
DOSTA ZAŠTITE NASILNIH MOĆNIKA; OTKAZ ZAŠTITNICIMA NASILNIKA U ŠKOLAMA
1648 Napravljena: 2024-10-22
Osiguranje na ulazima škola.
60 Napravljena: 2024-12-20
Pravda za Katu i Stipu: Borba za pravdu i sigurnost na našim cestama
23607 Napravljena: 2024-07-16
Ukidanje i zabrana Extra Fm u RH
38 Napravljena: 2024-12-07
Da novi most u Konjicu dobije naziv Miralem Mika Šabić
32 Napravljena: 2024-12-18
Za sigurniju i prohodniju Sokolgradsku ulicu – podržite zahtjeve stanara!
20 Napravljena: 2024-12-04
PETICIJA ZA VRAĆANJE KVOTA ZA UVOZ STRANIH RADNIKA!
812 Napravljena: 2024-01-24
NAMA pripada nama: Potpiši peticiju za spas robnih kuća u Ilici i na Kvaternikovom trgu!
5443 Napravljena: 2024-01-17
DA deapartmanizaciji stambenih zgrada - NE masovnom turizmu
2631 Napravljena: 2024-07-23
Želim uvođenje kućnog obrazovanja - obrazovanje od kuće ( homeschooling ) kao redovitog i priznatog obrazovanja za učenike osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj
1707 Napravljena: 2020-03-20
PETICIJA PROTIV IZGRADNJE TUNELA "KOZJAK"
207 Napravljena: 2024-05-11
PETICIJA PROTIV ZATVARANJA KIOSKA TISKA U ZLATARU
27 Napravljena: 2024-11-20
PETICIJA - "SPASIMO" OGULINSKI TISAK
280 Napravljena: 2024-11-14